40 uur

Market Access Manager


YIM foto Jorik

Jorik van Heerdt

GSK

‘Bevlogen om samen te werken aan duurzame zorg. Dit kunnen we niet alleen, maar hier hebben we alle spelers in het veld bij nodig. Ik ben ervan overtuigd dat samenkomen een begin is, maar dat samenwerken leidt tot succes!’

Dit doe je samen met je collega’s uit de diverse disciplines en verschillende stakeholders in het zorglandschap.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je draagt bij aan de market access strategie en je ontwikkelt prijs- en vergoedingsstrategieën voor nieuwe en bestaande geneesmiddelen.
  • Je ontwikkelt kwalitatief hoogwaardige vergoedingsdossiers en dient die in voor vergoeding bij de overheid.
  • Je ondersteunt gezondheids-economische en epidemiologische onderzoeken voor vergoedingsdossiers.
  • Je bouwt en onderhoudt een netwerk van stakeholders (Zorginstituut Nederland, Ministerie van VWS, zorgverzekeraars, artsen, patiëntenverenigingen etc.) waardoor je op de hoogte blijft over wijzigingen binnen het vergoedingssysteem, zodat je tijdig kan anticiperen op veranderingen in het zorglandschap.
  • Je informeert het indicatieteam pro-actief over nieuwe ontwikkelingen.

Vaak gevraagde competenties

  • MSc in Health Economics, Health Policy and Management, Health Sciences, of een universitaire medische studie met kennis van health economics (een PhD is een pre).
  • Ervaring binnen Health Economics of Nederlands vergoedings- en financieringssysteem is ook een pre.
  • Gevraagde eigenschappen: teamspeler, netwerker, klantgericht, resultaatgericht, proactief, analytisch, strategisch, accuraat, zelfstandig.

Mogelijke vervolgfuncties

  • Market Access lead

Clinical Research Associate

40 uur

Account Manager/Product Specialist

40 uur

Sales Manager

40 uur