40 uur per week

Medical Advisor


Taken en verantwoordelijkheden

In deze functie rapporteer je veelal aan een Manager Medical Affairs, Head Medical Affairs of direct aan de Medisch Directeur. Afhankelijk van je achtergrond zijn dit tevens de functies waarin je kunt doorgroeien. Het is van de organisatie afhankelijk of een Medical Advisor leidinggevende taken heeft. In sommige gevallen geef je bijvoorbeeld leiding aan de MSL’s, daar waar deze bij andere farmaceutische bedrijven op gelijkwaardig niveau zijn georganiseerd.

  • Signaleren en beoordelen van (lokale) onderzoeksmogelijkheden: opzetten, begeleiden, en mede rapporteren van klinische studies / trials, het presenteren van medisch wetenschappelijke informatie, het coördineren van adviesraden, het opzetten, maken en geven van (geaccrediteerde) nascholingen en het leiden van medische projecten behoren tot je verantwoordelijkheden
  • Maken van strategische plannen voor het bedrijf in samenwerking met de afdelingen Registratie, Market Access, Marketing en Sales
  • Bijdragen aan de positionering van een product
  • Actief lid van het ‘brandteam’ (Marketing, Sales, Medical Affairs). ‘
  • Verantwoordelijk voor in acht nemen van CGR-regels (zien toe op een verantwoorde samenwerking tussen de farmaceutische industrie en beroepsbeoefenaren) van geneesmiddelenreclame; hier oplossingsgericht over meedenken.

Vaak gevraagde competenties

  • Afgeronde (bio)-medische richting minimaal MSc, PhD of geneeskunde. Een BIG registratie en/of MD titel is soms een vereiste, afhankelijk van de organisatie
  • Het is vaak een tweede stap in een carrière waarbij je bijvoorbeeld ervaring hebt opgedaan als Medical Science Liaison (MSL) of Medical Officer
  • Kennis van CGR en GCP richtlijnen
  • Sterke communicatieve eigenschappen, ook in het Engels
  • Rijbewijs
  • Strategisch
  • Analytisch
  • Flexibel

Clinical Research Associate

40 uur

Market Access Manager

40 uur

Account Manager/Product Specialist

40 uur