40 uur

Sales Manager


Hiervoor bouw je ook lange termijn-relaties op met opinieleiders. Je ontwikkelt je team naar een hoger niveau en bent goed op de hoogte van de snelle veranderingen in de zorgmarkt.

Ook analyseer je als Sales Manager op regelmatige basis de marktdata en monitor je de actuele sales en marktaandelen versus de gestelde doelen, alsook de kennis van de concurrent en promotionele druk.

Verder begeleid je de individuele Account Managers, je motiveert ze en zorgt dat zij zich kunnen ontwikkelen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je signaleert, analyseert en houdt je ontwikkelingen bij in de markt voor bestaande of nieuwe klanten.
  • Je bent ‘sparringpartner’ voor jouw team. Je weet je medewerkers, zowel als team als individueel, naar een hoger niveau te tillen.
  • Je draagt zorg voor de persoonlijke ontwikkeling van jouw teamleden.
  • Je faciliteert jouw team bij het opstellen van het zogenaamde indicatieplan en waarborgt zo dat het operationele plan in lijn is met de brandstrategieën.
  • Op enthousiaste wijze initieer je samen met je team innovatieve projecten, die in lijn zijn met de strategie en aantoonbaar meerwaarde hebben voor patiënt en hun zorgverlener.

Vaak gevraagde competenties

  • Een afgeronde hbo-studie met bij voorkeur een para-medische achtergrond.
  • Ervaring met het toepassen van medisch wetenschappelijke kennis in een commerciële omgeving.
  • Ervaring in een salesrol in een farmaceutisch bedrijf is vaak een vereiste.
  • Gevraagde eigenschappen: people manager, gedreven, communicatief erg sterk, coaching, netwerker, zelfstandig.

Mogelijke vervolgfuncties

  • Brand Manager

Clinical Research Associate

40 uur

Market Access Manager

40 uur

Account Manager/Product Specialist

40 uur