Market Access Manager

Je bent bezig met het creëren, optimaliseren en behouden van toegang tot geneesmiddelen voor patiënten.

Recruitment_2

Als Market Access Manager ben je verantwoordelijk voor het opzetten en plannen van projecten die ertoe leiden dat optimale toegang tot innovaties voor de juiste patiënt gerealiseerd wordt. Dit doe je samen met je collega’s uit de diverse disciplines en verschillende stakeholders in het zorglandschap.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je draagt bij aan de market access strategie en je ontwikkelt prijs- en vergoedingsstrategieën voor nieuwe en bestaande geneesmiddelen.
  • Je ontwikkelt kwalitatief hoogwaardige vergoedingsdossiers en dient die in voor vergoeding bij de overheid.
  • Je ondersteunt gezondheids-economische en epidemiologische onderzoeken voor vergoedingsdossiers.
  • Je bouwt en onderhoudt een netwerk van stakeholders (Zorginstituut Nederland, Ministerie van VWS, zorgverzekeraars, artsen, patiëntenverenigingen etc.) waardoor je op de hoogte blijft over wijzigingen binnen het vergoedingssysteem, zodat je tijdig kan anticiperen op veranderingen in het zorglandschap.
  • Je informeert het indicatieteam pro-actief over nieuwe ontwikkelingen.

Vaak gevraagde competenties

  • MSc in Health Economics, Health Policy and Management, Health Sciences, of een universitaire medische studie met kennis van health economics (een PhD is een pre).
  • Ervaring binnen Health Economics of Nederlands vergoedings- en financieringssysteem is ook een pre.
  • Gevraagde eigenschappen: teamspeler, netwerker, klantgericht, resultaatgericht, proactief, analytisch, strategisch, accuraat, zelfstandig.

Mogelijke vervolgfuncties

  • Market Access lead